Een week na zijn goede prestatie in Wageningen met een P.R. op de 3000 meter, verscheen Mark te Brake aan de start van de trackmeeting in Utrecht. De jonge AVA`70-atleet had zich ingeschreven voor de 1500 meter en had voor zichzelf een tijd van zeer scherpe tijd van 4,10 minuten in gedachten. Te Brake kwam uit in de eerste, dus ook snelste serie en er stond een mooi deelnemersveld aan de start. De eerste ronde ging direct al in een snel tempo en de richttijd behoorde tot de mogelijkheden. In de derde ronde werd het tempo opgeschroefd en werd er flink getrokken en geduwd. Onze clubgenoot wist er nog een hele goede eindsprint uit te persen en finishte in een uitstekende tijd van 4,10 minuten. Daarmee scherpte hij zijn P.R. aan met maar liefst 8 seconden. Hoewel Mark uiteraard zeer tevreden was met zijn prestatie, gaf hij aan eigenlijk op iets meer had gehoopt.
De wedstrijd in Utrecht vormde een prima test voor vrijdag 1 juni a.s. als Mark uitkomt op de 3000 meter bij het NK voor junioren.
Uiteraard wensen we hem daarbij heel veel succes!