Dirk Vreman de bekende Arriva buschauffeur moest na afloop nog div. handtekeningen zetten..

De zevenheuvelenloop bestaat dertig jaar. Reden voor een feestje. Naast de traditionele 15 kilometer op zondag is er dit jaar ook de mogelijkheid om op zaterdagavond in Nijmegen te lopen. Tijdens de ‘Zevenheuvelennacht” starten tienduizend atleten op de 5 en 10 kilometer. Ava’70 is goed vertegenwoordigd, zowel op zaterdag als op zondag.

Op de 10 kilometer is het de regionale topper Jeroen Reintjes van Atletico’73 die verrassend met de overwinning aan de haal gaat. Voor duizenden toeschouwers loopt Reintjes naar een geweldige tijd van 33.46 minuten. Een eindje achter de winnaar loopt André Bruil ook een uitstekende wedstrijd. André steekt al een tijdje in bloedvorm en dit laat hij in Nijmegen opnieuw zien. In het donker snelt hij naar 45.20 minuten. Anita Roos loopt net als André de 10 kilometer. Dit doet zij niet onverdienstelijk. Haar tijd van 54.13 minuten is prima op het heuvelachtige parcours.
Op de 5 kilometer is het de prestatie van Veronique Schulingkamp die opvalt. Veronique knalt naar een tijd ver onder het half uur.

Op zondag staat er ook een grote groep Ava’70-atleten aan de start. Samen met 30.000 anderen gaan zij de uitdaging aan. De zevenheuvelenweg geldt als scherprechter van ‘de best bezette 15 kilometer wedstrijd ter wereld’. Erwin Wamelink streeft naar een tijd onder het uur. Na een moeizaam begin komt hij net op tijd in het goede ritme. Vermoeid komt hij over de streep na 59.35 uur. Net als vorig jaar start ook Gerrit-Jan Jansen dit jaar weer in Nijmegen. Met als enige verschil dat hij nu Ava-lid is. De trainingen werpen duidelijk haar vruchten af. Hij loopt een prachtige tijd van 1.05.45 uur. Bijna twee minuten rapper dan vorig jaar. Dirk Vreman is naast een uitstekende hardloper ook een geweldige sfeermaker. De rasentertainer zorgt ervoor dat de gespannen Ava-leden af en toe even kunnen ontspannen. Dirk kan met een goed gevoel terugkijken op zijn debuut in Nijmegen. In de slotfase van de wedstrijd loopt hij weg bij teamgenoot André Balke. Dirk loopt 1.11.53 uur. André (1.12.07 uur) komt iets later over start/finish. Een andere debutant, Marcel Mateman, verbaast in positieve zin. Iedere 5 kilometer weet hij te versnellen. Hij passeert de Finish op de Groesbeekseweg na 1.12.52 uur. Voor de start is de spanning van het gezicht van Carla Hoornenborg af te lezen. Een wedstrijd met zoveel deelnemers is voor haar een nieuwe ervaring. Ze is zo gespannen dat ze na één kilometer pas door heeft dat de wedstrijd is begonnen. Toch is haar eindtijd van 1.16.23 uur uitstekend.

De overige uitslagen van de Avajanen vind je
Hier!