Wedstrijdverslagen Holten/Vorden

Mengers loopt naar persoonlijke record in Vorden.

Tijdens de grote veldloop in Vorden heeft AVA’70 atleet Henk Mengers voor een grote verassing gezorgd. Mengers die deze wedstrijd over vijftien kilometer gebruikte als training voor de Montferlandrun liep een uitstekende race. Mengers wilde niet al te diep gaan tijdens deze wedstrijd. Maar halverwege voelde zijn benen zo goed dat hij het tempo kon aanhouden. Toen Mengers in de gaten kreeg dat er ook nog een persoonlijk record gelopen kon worden versnelde hij iets. De klok stopte op 1:03:02uur. Dit betekent een forse verbetering van zijn persoonlijke record. Mengers haalde er maarliefst een dikke minuut van af.

Dijkslag wordt derde tijdens ‘Diepe hel’ Holterbergloop.

Ava’70 atleet Gerrit Dijkslag heeft tijdens de jaarlijkse ‘diepe hel’ Holterbergloop in Holten het podium bij de mannen 40 plus bereikt. Voor het eerst in de geschiedenis van deze wedstrijd werd de motieweg opgenomen in de parcours. Deze helling met een gemiddeld stijgingspercentage van 10% was de scherprechter tijdens deze zware loop. Dijkslag liep in Holten de 5 Engelse mijl. Of terwijl acht kilometer. Vooral op de steile motieweg toonde Dijkslag zijn klasse. Met een tijd van 29:25min behaalde Dijkslag de dertiende plaats in het totaal klassement. Maar in zijn leeftijdscategorie was deze tijd goed voor de derde plaats. Henrie Drenthel die zich momenteel voorbereid op de vijftig kilometer die hij wil gaan lopen in Luxemburg, kwam in Holten uit op de 10 Engelse Mijl (16 kilometer). Drenthel liep een goede wedstrijd. Hij kwam na zestien loodzware kilometers over de streep in een tijd van 1:13:37uur. Ondanks het feit dat AVA’70 atleet Wim Brinkman niet in de uitslagen voorkwam liep hij ook een uitstekende 10 Engelse mijl. Brinkman finishte bij de mannen 50 plus  knap binnen de top 20.