Ava’70 atleten presteren goed tijden Zevenheuvelenloop

Vier ava’70 atleten vertrokken richting Nijmegen voor één van de grootste loopevenementen van Nederland. Ook de 26e editie van de Zeuvenheuvelenloop trok weer zo’n dertigduizend fanatieke hardlopers. Elk jaar weet de organisatie weer aantal top atleten aan de start te krijgen. Wereldtopper Tirunesh Dibaba uit Ethiopië verbeterde het wereldrecord bij de dames. Ze verpulverde de oude toptijd en scherpte het record aan tot 46:27 minuten. Dibaba haar echtgenoot Sileshi Sihine won met 42:14 minuten de wedstrijd bij de mannen.

Voor Ava’70 stonden Onno Wessels, Ingrid van Zolingen, Marco van Rijs en Andries Stortelder aan de start voor hun vijftien kilometer. Wessels die de laatste tijd in een goede vorm verkeert kwam in een mooie tijd van 1:05:59 minuten over de streep. Ingrid Van Zolingen die in de beginfase nog samen met Nederlands Beste wielrenster aller tijden Leontien van Moorsel opliep kwam binnen in een tijd van 1:10:25 minuten. Dit betekende een mooi verbetering van haar persoonlijke record. Dit is een knappe prestatie aangezien deze wedstrijd toch een aantal zware stukken kent. Waaronder de beroemde Zevenheuvelenweg. Marco van Rijs liep een vlak de eerste tien kilometer een vlak schema. Toch kreeg van Rijs het tijdens zijn wedstrijd erg zwaar. Maar met een eindtijd van 1:14:43 minuten was van Rijs uiteindelijk toch dik tevreden. Ook Andries Stortelder liep een goede wedstrijd. Stortelder kwam over de finish in een tijd van 1:23:29 minuten. Leontien Zijlaard van Moorsel passeerde uiteindelijk de finish na 1:06:57 minuten.