Een vijftal AVA`70-atleten namen zondag deel aan de marathon van Enschede. Omdat de hele afstand te ver bleek, kozen ze voor de kortere afstand. Het zeer herkenbare gele wedstrijdshirt was tevens ingeruild voor een hagelwit exemplaar. De 5 deelnemers namen immers via zorginstelling Estinea deel aan de wedstrijd en waren daarom gehuld in ongebruikelijke clubkleuren.
Geert Wevers heeft zich de afgelopen maanden beziggehouden met het klaarstomen van medewerkers, cliënten en vrijwilligers van Estinea met het doel om de 5 kilometer te volbrengen. Naast het geven en organiseren van trainingen, maakte Geert zelfs schema`s voor de deelnemers. Onder deze club bevonden zich ook een aantal leden van AVA`70, die de schema`s links lieten liggen, maar wel deelnamen aan de wedstrijd.
Geert Wevers gaf op de 5 kilometer zelf het goede voorbeeld, door als een haas te starten en te finishen in een tijd van 20,14 minuten. Omdat zijn Garmin aangaf, dat de werkelijk gelopen afstand 5,3 kilometer was, bleek hij meer dan tevreden met zijn tijd. Wim Brinkman, eveneens werkzaam bij Estinea, had Wevers wel voortdurend in het zicht, maar het lukte hem niet om echt dichterbij te komen en finishte in 20,33 minuten. AVA`70-lid Rob Eleyzen is cliënt bij Estinea en hij liep zijn eigen race in Enschede. Dit ging hem prima af, want hij kwam na 26, 34 minuten over de meet.
Estinea-medewerker Frank Roos en vrijwilliger Wim Jentink liepen dit keer ook niet in het vertrouwde geel, maar “verkleurden” ook in het wit van de zorginstelling. Het duo koos voor deelname aan de 10 kilometer. Vanuit het tweede startvak werd vertrokken voor een heen – en weerparcours in de richting van Glanerbrug. Jentink kende in de aanloop van de wedstrijd wat pijntjes en besloot Roos na 4 kilometer te laten lopen. Deze finishte in 40,35 minuten, terwijl Wim Jentink in 41,29 minuten de finishboulevard passeerde.
Het AVA`70-vijftal was tevreden met de geleverde prestatie in het drukke en zeer sfeervolle Enschede!

Meer Info:Geert Wevers Weblog