Een drietal jeugdleden van AVA`70 kwam vrijdagavond in actie bij de 1e trackmeeting in Wageningen. Als eerste kwam Kylian Klein Hesselink in de baan en hij liep de 800 meter. Kylian liep in een goede serie, waarin hij zich mooi kon optrekken aan de andere lopers. Uiteindelijk liep hij een nieuw P.R. in een tijd van 2.21minuten. Daarna was het de beurt aan Tim te Brake, die eveneens uitkwam op de 800 meter. De AVA`70-atleet nam in de eerste ronde het initiatief en liep een sterke eerste 400 meter. Daarna kreeg Tim het toch wel zwaar, maar toonde karakter en knokte zich eveneens naar een persoonlijk record: 2.34 minuten.
Om 20.00 uur was het de beurt aan Mark te Brake, die zich had ingeschreven voor de 3000 meter. Mark liep in de 2e serie en zag dat toploper Jesper van der Wielen net voor hem een geweldig Nederlands record liep in de categorie onder 23 jaar. Deze prestatie inspireerde Mark duidelijk, want onze clubgenoot pakte in zijn serie direct de koppositie. Na kilometerdoorkomsten van 3.03 minuten en 6.06 minuten, wist Te Brake dat hij een goede tijd zou gaan realiseren. In de laatste 1000 meter ging het tempo nog eens flink omhoog, maar Mark liet zich niet verrassen en knalde er een uitstekende eindsprint uit. Hij won zijn serie in een voortreffelijke tijd van 9.04 minuten en verpulverde zijn P.R. met maar liefst 20 seconden. Een prachtige start van het baanseizoen, dus voor te Brake, die op 1 juni uitkomt bij de N.K.

Met 3 P.R.`s in de tas, vertrokken de 3 jeugdige AVA-atleten uiteraard zeer tevreden weer huiswaarts en lieten zien, dat er met onze talenten rekening moet worden gehouden!