Katja Demkes, Gerben Deunk en Wim Rensink  in aktie  op de voormalige vuilnisbelt

1e dinsdagavond in augustus betekent al 10 jaar lang afzien geblazen. Archeus organiseert dan zijn zomeravondloop op de voormalige vuilnisbelt van Winterswijk. Deze wedstrijd wint elk jaar aan populariteit. Dit jaar gingen ruim 130 deelnemers van start.
Van AVA’70 stonden weer diverse toppers aan de start voor een parcours van 7 km dat over de flanken van deze groene heuvel loopt.  Gerrit Dijkslag koos gelijk na het startschot het hazenpad  maar Bjorn Demkes , Erik Demkes en Jan Wevers konden al snel aansluiten.  Bjorn nam de kop over om een gat te slaan maar bij de 2e beklimming kwam het gezelschap weer bij elkaar.  De sluwe vos van AVA’70 , Jan Wevers,  nam in de laatste afdaling afstand om als eerste van de AVA’70 leden over de finish te komen . Wim Rensink en Gerben Deunk stonden hun mannetje in deze wedstrijd beide waren ook zeer tevreden met hun prestaties. Tom en zijn vader Geert Wevers waren ook gestart met de intensie om hun tijd te verbeteren van 2011 en dat lukte, voor Geert zelfs met ruim 50 sec.
Katja Demkes uit Lievelde wist de weg naar de prijzen dit jaar goed vinden. Katja staat bekend als doorzetter en deze instelling kon ze goed gebruiken naar de top van de heuvel. Met een mooie 3e plaats ging ze naar huis.
Dirk-Jan Robbe uit Groenlo bewijst al een tijdje dat hij de man in vorm is. Dit parcours is echt iets voor een krachtpatser als Dirk-Jan, al vond hij de lengte van de beklimming lang zat. Marco van Rijs liep na 9 maanden blessureleed eindelijk weer eens een wedstrijd  samen met Ingrid van Zolingen. Dat Marco, net als vorige jaar, iets eerder over de finish kwam dan Ingrid bewijst dat hij weer op de goede weg zit. Marika van de Berg schrok van het parcours. Een fikse klim wedstrijd had ze niet verwacht. Ze besloot om er maar een pittige training van te maken. De winnaar van de wedstrijd  was net als de vorige edities Gerben Schreurs met in zijn kielzog Lars Duistermaat en Hans Waalder. Bij de dames werd Astrid van Velden uit hardenberg  1e . Diana Luyrink 2e en  Katja Demkes 3e

Op de 2,5km  afstand voor de jeugd stond Linde Klein Nibbelink aan de start, Ze liep een goede wedstrijd ondanks dat ze last had van haar knie behaalde de 3e plaats!

Foto's Romy van Rijs
Foto's Geert Wevers