Gertjan Bentert gooit een nieuw Clubrecord bij discuswerpen  (Foto: Hans Prinsen)

Op zaterdag 8 september waren 4 AVA jeugd atleten aanwezig bij de stedenwedstrijd in Ede!

Bij de laatste stedenwedstrijd sneuvelde het clubrecord uit 1994 op de discus junioren D. Gertjan Bentert wierp de discus naar 38.38 meter daarmee 4 meter verder dan het oude record. Een geweldige prestatie.

Stan Prinsen liep de 600 meter in 1.44,66 en eindigde in zijn serie als 1e. Ruben liep in zijn serie ook van kop af aan en won in 1.47,22. Jammer dat beide jongens niet in dezelfde serie moesten lopen er was beslist voor beiden een snellere tijd uitgerold. Ruben verbeterde zijn kogelstoot record en bracht het op 7.01. Stan won het discuswerpen bij de junioren D met 21.39 meter, bij het kogelstoten werd hij het derde met 8.65. Bij de meisjes D liep Linde Klein Nibbelink een mooie tijd op de 600 meter. De eerste 300 meter liep Linde sterk aan kop en sleurde de andere twee lopers mee naar een goede tijd. Jammer dat Linde niet genoeg energie had om de laatste honderd meter door te trekken. Ze eindigde op de derde plaats in 1,54,20.Op de 60 meter liep Linde naar een mooie 8e plaats in 9.52 sec.

Al met al een mooiedag met goede prestaties.

Bron: AVA Track en Field website