Ava jeugd haalt de prijzen binnen

Foto's en verslag :Dave Posthumus

Afgelopen Zaterdag was het dan zover. De AVA pupillen waren doorgedrongen tot de kleine finale (de afsluiting van een serie stedenwedstrijden).
Het was een klein elite-korps dat AVA vertegenwoordigde in Wijchen. Klein omdat de meeste pupillen de kermis in Aalten nèt iets belangrijker vonden dan het circus in Wijchen.
Maar het was een fraai circus. 16 Pupillen, variërend van mini’s pupillen c tot pupillen b deden hun best om punten binnen te halen voor ons eigen AVA. En dat deden ze goed! De traditioneel technische nummers werden goed afgewerkt. Even wat kerncijfers:

• Janneke Gelderblom scoorde de meeste punten in haar klasse; meisjes pupillen C.
  • Diederik Lensink haalde een 3e positie in de ranking bij het kogelstoten (van de 35 deelnemers)
  • Maikel Meijran had een zeer snelle 60 meter gelopen en hoorde daarmee tot de top van de sprinters.
  • Nathan Posthumus heeft z’n eigen PR op het hoogspringen verbeterd.
  • Jur Ebbers was sterk bij het kogelstoten en hielp AVA samen met Lenn Posthumus, Mees Prinsen en Janneke Gelderblom naar de eerste plaats bij de estafette (60m)
  • Mees Prinsen stond samen met Jur op het podium om de 2e prijs overall in ontvangst te nemen voor de jongens pupillen A 2e jaars. Chapeau jongens. Goed gedaan!
  • Lenn Posthumus nam de 3e positie in bij het balwerpen. (Afstand 20,94 meter).
  • De power-dames Isa Schokkin en Pumika Kugathasan deden het goed op het onderdeel kogelstoten. Uiteindelijk hebben zij ervoor gezorgd dat AVA in het overall klassement 6e zijn geworden. En daarmee hebben ze grote verenigingen als Liemers en Atletico achter zich gelaten. Waar een club uit het dorpse Aalten wel niet sterk in is.
  • Kris Demkes hield het erg lang vol bij het hoogspringen. Ze sprong naar een mooie 2e positie op 1,20 meter. Ze was zo goed dat een ander lid voor haar moest invallen om de estafette te lopen. Goed gedaan Kris en volgende keer moet de organisatie maar even wachten met de estafette op deze topper!
  • Noa Luijmes was eigenlijk sterk op elk onderdeel. Van de 37 deelneemsters is ze uiteindelijk 5e geworden. Noa… ga zo door!
  • Diede Horning heeft de handen op elkaar gekregen. Ze verbaasde ons allemaal met een prachtige sprong in de zandbak. En ook het balgooien heeft ze fantastisch gedaan. Knap hoor Diede. Dat belooft nog wat!
  • Onze leden uit Lievelde hebben lekker wat puntjes voor AVA binnengehaald en als ik me niet vergis hebben de dames Loes Demkes en Sterre Wolterinck hun pr verbroken op de sprint.
  • Annelot Posthumus heeft samen met Janneke, Noa en Loes de eerste plaats veroverd bij de estafette (40 m).
  • ook Indy Haverkamp, Maikel, Nathan en Janneke hebben de snelste tijd neergezet bij de estafette (40 m). Tijd 27.39.

Al met al mooie prestaties. En voor het overall klassement mocht AVA met opgeheven “geel-blauwe” vlag 2 prijzen meenemen naar Aalten. 2e voor de jongens Mees Prinsen en Jur Ebbers. En 6e in het overall klassement. Een prachtige prestatie waarmee we mooie verenigingen als onze buren van Archeus, AV Gelre, AV de Liemers en Arena achter ons hebben gelaten. Volgend seizoen volgen er weer nieuwe series stedenwedstrijden. Daar gaan we allemaal weer aan meedoen. Voorlopig even geen kermis meer, dus kunnen we met z’n allen vol aan de bak om AVA weer op de kaart te zetten. Applausje voor de hardwerkende atleten van AVA!

Dave Posthumus, ook namens Björn Demkes, Hans Prinsen en Henri Gelderblom  als afgevaardigden van het trainerscollectief.

Fotoalbum

Stedenwedstrijd Wijchen 2012