Esther Boekelder wint cross in Kampen

Esther Boekelder uit Aalten heeft op spectaculaire wijze de derde wedstrijd van de Gelders/Overijsselse crosscompetitie op haar naam geschreven. De pas 7-jarige Boekelder won in Kampen waar de wedstrijd werd gehouden de duizend meter in haar leeftijdscategorie(pupillen C). Tot tweehonderd meter voor de finish liep ze samen met Desi van Emmerik van atletiekvereniging Cialfo, maar door een geweldige krachtsinspanning op de laatste steile beklimming bleef Boekelder haar concurrente uiteindelijk acht seconden voor. Ook Ruben Boekelder(pupillen A), de oudere broer van Esther behaalde een mooie podiumplaats. Hij zette op zijn duizend meter een tijd neer van 3:32 minuten, dit leverde Boekelder een derde plaats op. Mark te Brake liep ook weer een prima wedstrijd. Met een tijd van 8:58 minuten over 2500 meter viel hij net buiten het podium, Te Brake werd vierde. Een maand geleden was Te Brake nog de snelste tijdens de tweede wedstrijd van deze competitie. Die wedstrijd vond plaats in Apeldoorn. Bram Tolkamp, net als Te Brake junior C kruipt telkens dichter richting de regionale top. Tolkamp werd negende. Maarten Heersink liep net als Tolkamp een uitstekende wedstrijd, Heersink zat met een vijftiende plek goed voorin het veld.

A-Junior Arjan Weijenborg liet opnieuw zien over heel veel talent te beschikken. Weijenborg kwam als derde over de streep op de vier kilometer. Vanaf de vierde wedstrijd van de competitie in Aalten staat er voor de A/B junioren een zes kilometer op het programma. Op deze afstand kan Weijenborg nog beter uit de voeten. Kevin Kugathasan liep pas voor de tweede keer een wedstrijd over vierduizend meter, maar dit was niet te zien aan manier waarop Kugathasan liep. Een tijd van 15:56 minuten leverde Kugathasan een tiende plaats op. Pas op de laatste honderd meter werd Kugathasan gepasseerd door zijn oudere  clubgenoot Erwin Wamelink. Voor 45 plusser Gerrit Heersink was er  een schitterende overwinning in zijn leeftijdscategorie. Heersink deed over zijn drieduizend meter 12:40 minuten.

Uitslagen 3e wedstrijd Gelders/Overijsselse cross competitie Kampen. 12-12-2009

Meisjes pupillen C 1000m:
Esther Boekelder: 4:07min(1e plaats)

Jongens pupillen A 1000m:
Ruben Boekelder: 3:32min(3e plaats)

Jongens junioren D1e jaars 2000m:
Teun Houwers: 9:25 min(15e plaats)

Jongens junioren C 2500m:
Mark te Brake: 8:58min(4e plaats), Bram Tolkamp: 09:24min(9e plaats), Maarten Heersink: 9:44min(15e plaats), Daan Houwers: 10:34min(20e plaats)

Jongens junioren B 4000m:
Kevin Kugathasan: 15:56min(10e plaats), Luuk te Brake: 17:26min(11e plaats).

Jongens junioren A 4000m:
Arjan Weijenborg: 14:16min(3e plaats), Roel Schreurs: 15:11min(7e plaats), Erwin Wamelink: 15:53min(8e plaats).

Vrouwen 45 5000m:
Sien Meinen: 27:55min(3e plaats)

Mannen Senioren Korte cross 3000m:
Tom Wevers: 13:38min(11e plaats)

Mannen 45 korte cross 3000m:
Gerrit Heersink: 12:40min(1e plaats)