Mark loopt vlak na de start in 3e positie.

Ter voorbereiding aan de Sylvestercross in Soest op oudejaarsdag, nam Mark te Brake deel aan de Winter Step One loop in het Overijsselse Borne. Het was een sterk bezette wedstrijd, waar de AVA`70-atleet op de 5-kilometer startte. Onze clubgenoot ging vanaf het begin gelijk in de aanval en kreeg 2 lopers met zich mee. Het trio bleef lange tijd bij elkaar en omdat de anderen weinig kopwerk deden, bepaalde te Brake veelal het tempo. Op 1.5 kilometer voor het einde moest de uiteindelijke nummer 3 lossen, maar de laatst overgebleven atleet capituleerde niet. Sterker nog, op 50 meter van de meet plaatste deze een demarrage, waarop te Brake het antwoord schuldig moest blijven. Met een prachtige tijd van 16,24 minuten pakte Mark een uitstekende 2e plek en daar was hij zeer tevreden mee. De wedstrijd in Borne was een hele goede test voor het sluitstuk in Soest.

Ook AVA`70-atleet, Dirk-Jan Robbe kwam in actie tijdens deze wedstrijd. De “Bolle van Grolle” liep de halve marathon en finishte in een tijd van 1 uur, 43,13 minuten en werd daarmee 30e in de categorie, mannen 40+.

Uitslagen & Foto's