Overijssel favoriet bij AVA'70

Afgelopen zaterdag waren er twee wedstrijden in Overijssel met deelname van AVA'70 atleten. Zo liepen Jet Klomp, Petra Domhof, Henk Lammers en Wim Brinkman de halve marathon van Zwolle.
Gedurende de eerste helft van deze met veel publiek omzoomde wedstrijd liepen de vier lange afstandslopers van AVA'70 bij elkaar om in de tweede helft te bekijken wat er nog in zat. Dit bleek voor Wim Brinkman 1:42:07uur te zijn, terwijl Henk Lammers hier met zijn 1:43:40 kort achter zat. Petra Domhof en Jat Klomp bleven samen lopen en hadden 1:47:05 en 1:47:06 nodig.
In Rijssen liepen Henrie Drenthel en Theo Stronks de Rijsserbergloop. Deze 10EM bevatte maar liefst 12 klimmetjes met als hoogste punt de naamgever van deze wedstrijd, de Rijsserberg. Na in de eerste ronde achter Stronks te hebben gelopen, sloeg de van een blessure terug komende Drenthel daar zijn slag om Stronks op een definitieve achterstand te zetten. Zowel Drenthel, 1:13:52, als Stronks, 1:14:15, waren, zeker gezien de warme weersomstandigheden en de vele hoogte meters, na afloop zeer tevreden.

Tot slot was er zondag in het dichterbij gelegen Hoog Keppel nog de Keppelrun. Door het landelijke buitengebied was een mooie ronde over zowel verharde als zandwegen uitgezet door de plaatselijke Schaatsvereniging. Geert Wevers liep op de 5km een tijd van 19:09 en Henk Mengers benaderde de 20min grens dicht met zijn 20:10.