Sinds 29 juli loopt Gerrit met een lastige blessure rond, eerst deden heup en bilspier vervelend en daarna begon de rug op te spelen. Daarom  had hij ook het sportmedisch centrum in Doetinchem geraadpleegd, deze hadden natuurlijk net een vakantiestop, maar raden hem een manueel therapeut aan. Deze therapeut dacht aan ontstoken spieren. Na een lange rust periode met therapie heeft Gerrit het hardlopen weer opgepakt. Gerrit heeft zich ingeschreven voor de Monte Sophia Lauf die 28,1km met 370 meter hoogte verschil kent maar eerst moet er nog een 10km wedstrijd in Losser gelopen worden als training maar aan zijn eindtijd te zien( 41.11min) zit de snelheid er al weer aardig  in.

Na een lange reis met veel filevorming op de Duitse Autobahn  staan we ( Denis woeltjes en Jan Wevers ) aan de start voor 21 prachtige km Wat een mooie wedstrijd in een prachtige omgeving, dwars door het bos over de door de mijnbouw gevormde heuvels! Toch bleek de geringe voorbereiding Gerrit parten te spelen, De laatste km moesten echt uit de tenen komen en zat hij er helemaal er doorheen .2:33:56 uur met 370 meter hoogte verschil kwam Gerrit over de finish. Dennis had het ook zwaar en kwam met spierpijn over de streep. Alleen Jan Wevers had geen centje pijn.

Zo stond afgelopen zaterdag alweer een wedstrijd op het programma, de zevende Klever Berglauf! Een mooie loop vlak over de grens die lijkt op de kramprun een Citylauf Bocholt verdiend zekers meer lopers van Ava70. Helaas stond de Schwanenburg dit jaar in de steigers en lopen de deelnemers er niet omheen, dit maakt het rondje korter, maar hierdoor zitten de twee beklimmingen die het parcours kent ook dichter op elkaar, Onderweg  is het weer genieten in deze mooie Duitse plaats, waar ook weer enkele bekenden aan de start staan. Gerrit gaat behouden van start en kan onderweg nog enkele plaatsen opschuiven. Uiteindelijk wordt hij 14de in 25:02 min op de 6,5km wedstrijd. Volgens de perfecte organisatie was Gerrit tweede geworden in zijn M45 klasse en mocht hij op het podium. Echter stond hij er wat onwennig bij, Gerrit meende dat hij 3e was, maar wat maakt het uit, geblesseerd en toch op het podium!  Tip voor volgend jaar alvast, de eerste zaterdag van september 2015 Klever Berglauf!