Michel Wellink plakt een marker voor zijn sprong over de lat..

De meeste jeugd atleten maken zich op voor het crossseizoen, want a.s. zaterdag begint de Boekeldercross alweer, daar wordt een uitdagend parcours uitgezet waar de jeugd de schoenen zeker niet schoon zullen houden. De drek in je nek race is er niks bij.
Toch zijn er wat jeugd atleten bij Ava die niet genoeg kunnen krijgen van baan atletiek en daar het liefst in de winter ook mee door gaan. Dat kwam mij mooi uit, want ik moest nog een wedstrijd coachen in verband met de cursus baantrainer 3 die ik volg.
Zo heb ik  gekozen voor een wedstrijd georganiseerd door AC Tion`48  en wel in de Diekmanhal te Enschede. Hier doen ieder jaar ongeveer 300 atleten aan mee.
En aangezien je in november overgaat naar een andere leeftijdscategorie, is het je laatste kans om je pr’s nog aan te scherpen.

Zondagmorgen 10:00 uur was het verzamelen bij het Ava terrein. We gingen op pad met 5 deelnemers en net zoveel toeschouwers. Zelfs Joppe had nog wel tijd over, nadat hij de dag ervoor ook al de Diepe hel had mee gemaakt. Het vervoer werd voor een groot deel gesponsord door de familie Boekelder, want we kregen hun super de luxe bus mee. Dit maakte de reis naar Enschede zeer comfortabel.
Eenmaal aangekomen, hadden we al snel een rustig plekje op de tribune gevonden wat ons onderkomen voor deze dag zou worden. Helaas werd de rust al snel verstoord door de starter die om de paar minuten een serie atleten wegschoot, met zijn iets te lawaaierige startpistool.
Nadat de startnummers waren verdeeld, was het al snel tijd voor de eerste onderdelen.
Sven Meinen  en Loes Demkes waren als eerste aan de beurt, en begonnen hun  meerkamp met kogelstoten. Loes begon gelijk goed en stootte een nieuw pr van 6.42meter.  Ook kwamen ze nog in actie op de 60m en het hoogspringen. Sven knalde uit de startblokken en zette de tijd stil op een knappe 10.6 sec. Loes evenaarde met hoogspringen haar pr van 1.10 meter.
Ook Twan Meinen was op dat moment al met zijn warming-up begonnen voor de 60m sprint.
Maar door een storing met de elektronische tijdwaarneming  liep zijn serie een half uur uit.
Daar trok Twan zich niks van aan een klokte een prachtige 9.53 sec. wat goed was voor een halve finale plek.  Hier ging het bijna net zo snel als een uur eerder, met 9.74 sec. was dit net niet genoeg voor een finale plek. Verder kwam Twan nog uit op de 60 meterhorden. Al beoefent hij pas een paar maanden atletiek, hij liet zien een groot atleet te zijn en vloog over de horden en zette een scherpe tijd neer.

Esther Boekelder en Michiel Wellink moesten, tussen het chillen met Sara ,Nora en Joppe, ook nog flink aan de bak.  Esther liep een hele goede serie 60m, en plaatste zich zo voor de finale niet veel later. Met 9.59 sec. was dit net niet genoeg voor het podium.  Bij het hoogspringen was ze goed op weg om haar pr aan te scherpen, alleen kwam ze erachter dat ze maar 6 keer mocht springen, dus bleef ze steken op 1.40 m. Dit mag ze haar coach kwalijk nemen (mij dus).  Ik heb mijn leerpuntje te pakken.
De altijd vrolijke Michiel zette op de 60m de klok stil op 9.28 sec. Al snel daarna sprong hij een nieuw pr bij het hoogspringen.  En dat hij kan springen liet hij even later zien op de 60 meter horden.
Terwijl Ester nog met haar finale kogelstoten bezig was, liep de zaal snel leeg, en was het tijd om naar Aalten te vertrekken. Natuurlijk moest er nog wel even een bezoekje gebracht worden bij de plaatselijke Mac.

Björn Demkes  (Trainer/Coach in wording)

Uitslagen AVA'70