Björn Demkes toont goede vorm in Beek

Björn Demkes voert na twee van de drie wedstrijden van de Winterbosloop competitie in Beek het klassement aan op de tien kilometer. Demkes die woonachtig is in Lievelde liep vorige week al een keurige wedstrijd, maar in de tweede wedstrijd overtrof Demkes zich. Hij noteerde op het zware onverharde parcours een tijd van 38:24 minuten. Met deze tijd was hij bijna een minuut sneller dan afgelopen week.

Niet alleen Björn Demkes verbeterde zich ten opzichte van de eerste loop. Ook Wim Brinkman wist zijn tijd aan te scherpen. Hij passeerde de streep na 42:24 minuten. Gerrit te Lindert deed het vorige week nog rustig aan. In de tweede wedstrijd liep hij een tijd van 47:45 minuten. Marieke Prinsen en Evelien Hillen zorgden voor de vrouwelijke deelname van Ava’70 op de tien kilometer. Prinsen (49:14 min) liep een nette tijd ruim onder de vijftig minuten. Hillen liep ook afgelopen week al in Beek. Met een tijd van 52:36 minuten verbeterde Hillen zich met ruim vijftien tellen.

Op de vijf kilometer liep Heidie Jentink een prachtige tijd. Met 21:44 minuten liep Jentink naar een mooie tweede plaats. Dirk-Jan Robbe (22:02 min) uit Groenlo kwam na vijfduizend net boven de 22 minuten binnen.

Op de duizend meter liep Janneke Gelderblom na de vijfde plaats. Ze deed 04:15 minuten over haar kilometer. Hiermee evenaarde Gelderblom haar tijd van afgelopen week. Net als Gelderblom liep ook Jerrel Balke een hele goede wedstrijd. Balke liep in Beek de twee kilometer. De tijd die Balke noteerde was 08:46 minuten.

Aankomende zondag vindt in Beek de derde en tevens laatste wedstrijd van de competitie plaats. Elke atleet die aan twee van de drie wedstrijden heeft meegedaan wordt opgenomen in het eindklassement.

Uitslagen tweede winterbosloop Beek:
10 km: Björn Demkes (38:24 min), Wim Brinkman (42:24 min), Gerrit te LIndert (47:45 min), André Balke (48:45 min), Marieke Prinsen (49:14 min), Henk Lammers (49:19 min), Evelien Hillen (52:36 min)
5 km: Heidie Jentink (21:44 min), Dirk-Jan Robbe (22:02 min)
2 km: Jerrel Balke (08:46 min)
1 km: Janneke Gelderblom (04:15 min)