Arjan Weijenborg blijft winnen

Na de Koninginneloop en de Gerard Tebroke Memorialloop heeft Arjan Weijenborg zijn derde overwinning in korte tijd binnengehaald. Ditmaal won hij in zijn woonplaats Lichtenvoorde de laatste editie van de Dr. Brenninkmeijerloop. Weijenborg, die vorig jaar ook al de snelste was tijdens deze wedstrijd had op de 5400 meter weinig tegenstand. Zijn winnende tijd was 18:24 minuten. Met deze tijd was hij bijna een minuut sneller als de nummer twee in de wedstrijd Peter Capelle (19:17min). Roy te Lintelo (20:14min) uit Enschede werd derde. De tweede Ava’70 atleet die aan de start stond was Kevin Kugathasan. Ook hij kon het opbrengen om in het jubileumweekend van zijn atletiekvereniging nog een wedstrijd te lopen. Kugathasan werd met een tijd van 20:58 minuten zevende.

Op de 10,8 kilometer was het Hidde Elferink die de clubkleuren van Ava’70 vertegenwoordigde. Alleskunner Elferink (42:28min) viel met een vierde plaats net buiten het podium.