Jongens D team AVA’70 haalt 3e plaats in competitie finale

Het jongens D team van AVA’70 was er tijdens de poulewedstrijden in geslaagd zich te plaatsen voor de competitie finale.
Deze finale vond zaterdag plaats in het mooiste atletiekstadion van Nederland nl het FBK stadion in Hengelo.
De JD begonnen goed op de 4 x 80 m estafette met een 2e plaats in een tijd van 45.19 sec Dit betekende een nieuw clubrecord voor Gertjan Bentert, Twan Wagener, Tim te Brake en Jamie Piek. Het was al de 3e keer dit seizoen dat het oude record uit 1992 dat stond op 46,1 werd verbeterd.
Halverwege de wedstrijd, na het hoogspringen (winst voor Gertjan met 1,50m), discuswerpen en hordenlopen stond het team op een 3e plaats. Ciko’66 uit Arnhem was buiten bereik maar het gat naar Pallas 67 uit Wageningen was erg klein, een 2e plaats leek dus nog mogelijk. Nadat ook de onderdelen ver (4,20 m door Gertjan Bentert) en kogel dat gewonnen werd met 10,17m door Jamie Piek, waren verwerkt was de achterstand op Pallas omgezet in een kleine voorsprong.
Het kwam toen aan op de laatste 2 nrs , de 1000 m en de 80 m sprint.
Tim te Brake liep een goede 1000 en hoefde slechts 2 jongens voor te laten maar dat waren wel net de concurrenten van Pallas.
Jamie Piek deed er op het afsluitende nummer nog alles aan om alsnog die 2e plaats terug te veroveren. Dat resulteerde in opnieuw een clubrecord. Hij noteerde een fantastische 10.95 sec waarmee het oude record van Tobias Malets uit 1993 uit de boeken verdween. Helaas zat de concurrent van Pallas hem op de hielen en pakte hij net niet genoeg voorsprong om Pallas in het klassement voor te blijven. Desondanks een fantastische prestatie van dit team.

foto's Mart Slotboom