Foto Geert Wevers

Onder prima weersomstandigheden namen 5 leden van AVA`70 deel aan de diverse onderdelen van de Enschedese Marathon.
Geert Wevers, Christel te Lindert, Wim Brinkman en Frank Roos liepen deze dag mee bij Estinea. Het vertrouwde geel-blauwe tenue werd daarvoor ingeruild voor de groen witte clubkleuren van de zorginstelling.
Geert Wevers had de laatste maanden enkele bewoners van de woonvoorziening waar hij werkzaam is, voorbereidt om ook deel te nemen aan de Fun Run (4,9 kilometer). De coach was optimistisch over de goede afloop en besloot eerst zijn eigen wedstrijd te lopen. Wevers raffelde het traject af in een snelle tijd van 19,30 minuten. Gelijk na de finish maakte hij rechtsomkeer en zag al vrij snel, dat Christel te Lindert de kleine 5 kilometer ook goed zou volbrengen. Ze klokte 29,18 minuten en was daarmee zeer tevreden. Wevers liep vervolgens nog verder terug op het parcours en loodste ook de overige deelnemers van Estinea tijdig over de finish.
Wim Brinkman en Frank Roos liepen de eerste kilometers van de Cityrun over 8 kilometer, gezamenlijk op. Roos was de hele week al een beetje zoekend naar de juiste vorm en hij vond dit uiteindelijk in Enschede. Met een tijd van 30,08 minuten was hij content. Brinkman liep een hele vlakke race, zoals alleen hij dat kan en liep na 30,50 minuten onder het finishdoek door.

Roel Somsen vertrok om 10.30 uur voor zijn deelname aan de klassieke afstand, de marathon. Het lukte de Bredevoorter helaas niet om een goed loopritme te vinden en gedurende de wedstrijd speelden er ook nog eens diverse lichamelijke klachten op. Na 23 kilometer besloot Somsen, dat verder lopen geen zin had en stapte uit. Een illusie armer, maar een ervaring rijker!