MENGERS EN ROBBE:
ZWITSERSE PRECISIE OP DUITS GRONDGEBIED!

Enkele dagen na hun inspanningen van de Intratuinloop in Bredevoort, stonden Henk Mengers en Dirk Jan Robbe al weer aan de start van hun volgende wedstrijd. De geelhemden waren de grens overgetrokken om in Haldern aan de wedstrijd om het Reeser Meer deel te nemen. De overeenkomst tussen beide atleten is, dat ze in staat zijn, om uitstekend op tijd te kunnen lopen. Dat wil zeggen, de eindtijd, die ze vooraf in gedachten hebben, weten ze tot een uiterste precisie te benaderen. Dirk Jan Robbe kwam uit in het onderdeel over 5 kilometer. De “Bolle van Grolle” liep weer een zeer regelmatige race en eindigde in een tijd van 22,33 minuten. Hij was daarmee een fractie sneller dan tijdens de Intratuin en Robbe hoopt nog steeds, dat hij de 20 minutengrens dit seizoen weet te slechten. Mogelijk weet het vaderschap, dat aanstaande is, hem verder te motiveren.
Ook Henk Mengers is een man van de klok. Donderdag in Bredevoort wilde Henk onder de 20 minuten lopen en deed dit op keurige wijze. In het Duitse Haldern maakte Henk er op de 12 kilometer lange race een pittige trainingsloop van. Mengers liep een snelle eerste ronde van 6 kilometer, maar de tweede ronde was zelfs nog iets sneller. Met een prima tijd van 50,34 minuten eindigde de AVA-atleet op een 2e plek in zijn leeftijdsgroep, Mannen 55+.
Clubgenoten Robbe en Mengers toonden in de wedstrijd in Haldern aan, lekker op dreef te zijn en vooral zeer constant te kunnen lopen. Daar kun je de klok rustig op gelijk zetten!