AVA'70 doet mee aan de landelijke competitie

Zaterdag 18 april was de eerste competitiewedstrijd voor de junioren C en D van AVA'70.
Bij de junioren C waren er opmerkelijke prestaties van Mark te Brake, te Brake eindigde met hoogspringen als vijfde en Mark liep een keurige 800m, in een sterk deelnemersveld werd hij zesde met een tijd van 2:22min. Ook Daan Houwers deed het goed, Houwers werd zowel met het kogelstoten als met het discuswerpen vierde. David Sonntag eindigde bij het verspringen als vierde met een sprong van 4.48m. Bij de junioren D liepen Tim te Brake en Bram Tolkamp een goede 1000m, hierop werden ze vierde en vijfde met tijden van 3:29.82min en 3:29.89min. Bij het hoogspringen won Gertjan Bentert met 1.40m, Twan Wagener werd hierbij tweede met een hoogte van 1.35m. Jamie Piek is het nieuwe werptalent van AVA'70. Piek werd tweede bij het kogelstoten en derde bij het discuswerpen. Bij de meisjes junioren D was Frankie Lammers super in vorm, Lammers werd vierde op de 60m in een tijd van 9:22sec, op de 60 meter horden werd ze ook keurig derde. Mirjam Dunnewold werd zesde bij het kogelstoten met een afstand van 6,89m. De andere jongens en meisjes van AVA’70 leverden ook mooie prestaties en pakten zodoende veel punten voor hun club.

Foto's Mart Slotboom