Gerrit Dijkslag die net zoals Tracy Jewell in de Bereloop ook niet geheel fit aan de start stond onder ging twee weken geleden een antibiotica kuur en had hier wat last van op zijn maag, Zondag moest hij tot vier keer toe vlak voor de wedstrijd op het toilet gaan zitten. Aan de start zag hij er kennelijk ook niet helemaal gezond uit, want Nelli Cooman, die de warming-up had verzorgd,  vroeg nog aan Gerrit of hij het koud had.  Met een knuffel wilde ze Gerrit iets opwarmen, misschien dat hij daarom toch de de eerste 5km. best een goede tijd liep en in 18:04 min doorkwam, terwijl hij niet het gevoel had dat het zo hard ging. Toch moest hij van deze inspanning enige tijd in leveren. Gerrit voelde zich aan het eind wat slapjes te voelen en werd door een aantal atleten ingehaald en had niet de kracht om aan te haken, zo moest hij in de laatste km ook de eerste dame laten voor gaan. Toch viel de tijd aan de finish Gerrit nog erg mee, 36:55min en daar mag hij toch wel tevreden mee zijn.
Met de Capital Run wordt geld bij elkaar gelopen voor het Hunger project in Benin, Gerrit starte ook met  zijn werk collega's van Kramp, zo behaalde hij met het eerste team van Kramp een 10de  plaats deze plaats behaalde hij individueel ook. Het Hunger Project in Benin heeft totaal € 260.000,-- opgebracht!  Ook een prachtige prestatie.