Afgelopen weekend vond in het Omnisport in Apeldoorn het Nederlands Indoor Kampioenschap plaats voor A- en B-junioren. Onder de deelnemers ook 2 jeugdleden van AVA`70, te weten Bram Tolkamp en Mark te Brake.

Bram Tolkamp kwam uit op de 800 meter voor B-junioren en moest zich op zaterdagmiddag proberen te kwalificeren voor de finale. Er waren 3 series, waarbij de nummers 1 en 2 van elke serie zich rechtstreeks plaatsten voor de finale en daar kwamen de 2 tijdsnelsten bij. Onze clubgenoot liep een sterke en bekeken wedstrijd en finishte keurig als tweede in een persoonlijk record van 2.04,58 minuten. In de finalewedstrijd op zondag liet Tolkamp zich weer van zijn beste kant zien en kwam als 6e over de meet in een uitstekende tijd van 2.02,70 minuten.

Mark te Brake kwam op zaterdagmiddag in actie op de 3000 meter. Bij deze race voor A-junioren hadden zich 15 atleten weten te plaatsen, die allemaal zeer aan elkaar gewaagd waren. Direct vanaf het startschot werd de wedstrijd hard gemaakt en erg hard gelopen. Te Brake kon het hoge tempo aanvankelijk goed volgen, maar moest na 1500 meter toch langzaam de kopgroep laten gaan. De AVA`70-atleet verloor niet veel terrein en liep de rest van de wedstrijd op een prima 7e positie. Hoewel de verzuring toesloeg in de slotfase en de droge lucht in de hal hem parten begon te spelen, kon te Brake goed doortrekken en bereikte op een keurige 7e plek de finish. Een hele goede prestatie, zeker gezien het feit dat Mark een 1e jaars A-junior is en voor zich een aantal atleten zag finishen, die een jaar ouder als hem zijn.

Bram Tolkamp en Mark te Brake kunnen trots terugkijken op hun prestaties op het N.K. indoor, waar ze een uitstekende wedstrijd liepen. Beide AVA`70-talenten zijn een goede ervaring rijker en hebben gezorgd voor een mooi stukje P.R. voor de vereniging!