Met startnummer 941 loopt Gerrit te lindert door de gure vrieskou.

Op zaterdag 23 Maart werd de 32 (km) van Kampen gelopen.

Aan deze wedstrijd nam ook Gerrit te Lindert deel, om zoals vele anderen die te gebruiken als voorbereiding voor de Rietveld Natuurmarathon die gehouden wordt op zondag 14 april.

Wedstrijdverslag van Gerrit Te Lindert

Omdat er veel wind werd verwacht die een erg koude gevoelsteperatuur gaf. kregen de deelnemers aan de 32 vrijdags per mail te horen dat de organisatie het parcours had aangepast met als gevolg dat de 32 was ingekort naar 31 km.
De start vond plaats op de baan van A.V.Isala 96 die verantwoordelijk was voor de organisatie.
De eerste kilometers ging het lekker makkelijk omdat we de wind in de rug hadden, wat resulteerde in een 5km in iets onder de 23  minuten.
Bij de 10 km was er nog geen 46 min. verstreken en de 13 bleef onder het uur. Maar toen kwam het eerste stuk wind tegen,waarop we ook nog ingehaald werden door de 1 loper van de halve marathon die een kwartier later waren gestart.
Vervolgens liepen we nog een keer dezelfde lus door het natuurgebied met wind achter waarbij het me net niet lukte om bij een groepje aan te klampen.
Ook al omdat je weet dat het laatste stuk van 8 a 9 km de wind pal tegen is probeer je zo ontspannen mogelijk te lopen en te zorgen dat je hiervoor nog wat reserves over hebt.
Had je nog het idee dat de 1 keer wind tegen deze tussendoor nog iets afzwakte, het  tweede en langste stuk kreeg je hem vol op kop en was hij toegenomen in kracht.De laatste kilometers vergden heel wat kracht, maar zo koud als was voorspeld is het gelukkig niet geworden. Na zelf nog een eindsprintje op de baan wachtte ons de warme douch. Thuis gekomen en al redelijk herstelt stonden de uitslagen al op de site.

Van de 228 deelnemers op de 31km was ik 58 in 2.31.14.

Website Organisatie