Gertjan Bentert nam het er flink van tijdens de jaarlijkse avondinstuif in Hengelo. Bij maar liefst drie onderdelen stond de 16-jarige meerkamper op de deelnemerslijst. Het was voor Gertjan een ‘thuiswedstrijd’. Hij traint sinds afgelopen seizoen samen met een aantal regionale talenten in het FBK-stadion. Erwin Wamelink en Tim te Brake kwamen naar Twente voor een vijf kilometer.

Al vroeg op de avond mocht Gertjan aantreden bij het kogelstoten. Hij liet direct zien uitstekend in vorm te zijn. Met de loodzware kogel (5 kilo) kwam hij tot een afstand van 12.31 meter. Na een korte pauze was het tijd voor het discuswerper. De krachtpatser uit Aalten zat ook hier goed in de wedstrijd. De schijf van anderhalve kilo landde pas na 31.67 meter. Met veel vertrouwen maar met vermoeide benen ging Gertjan naar het hoogspringen. Al vrij snel werd duidelijk dat Gertjan weinig concurrentie had. Zonder één fout te maken vloog de atleet over 1.70 meter. Helaas bleef het daar ook bij. Op 1.75 meter kwam hij net wat power te kort om over deze hoogte te gaan.

Erwin Wamelink en Tim te Brake kwamen in Hengelo aan de start op de vijf kilometer. In serie één ging Erwin van start. Na een periode van weinig trainen heeft hij de laatste weken de smaak weer aardig te pakken. Hij liep een prima race en snoepte heel verassend twintig seconden van zijn persoonlijk record af. Hij kwam na 12,5 ronde over de streep in een tijd van 18.14.70 minuten. Tim wilde in het prachtige atletiekstadion onder de 21 minuten lopen. Na een langzame start leek dit een lastige opgave, maar door vooral een zeer sterk middenstuk van de wedstrijd kwam hij tot een schitterende tijd van 20.30.40 minuten. Ook voor Tim was dit een prachtig nieuw persoonlijk record.