Hardlopen kun je op vele manieren beoefenen, zoals het steeds populairder worden Trailrunnen. Kwam je een aantal jaren geleden zelden speciale Trail schoenen tegen in de winkels is dit tegenwoordig al bijna 1/3 van het aanbod.  Bij Ava'70 is Henrie Drenthel daar wel de grondlegger van. Hoe verbaast  waren we in het begin van zijn gelopen afstanden onder soms erbarmelijke omstandigheden.

Heini Rave uit Aalten kan er ondertussen ook al heel wat van, zo liep hij afgelopen Zondag een wedstrijd in Remscheid van 63km over zandwegen en door dichte bossen, na 7 uur en 25 min kwam hij moe gestreden over de finish. bijzonder knappe prestatie!
.
De al boven genoemde Henrie Drenthel liep dit weekend de Devils Trail  samen met  Andre Bleumink van LVG Groenlo, de duivel zat er echt wel in, na 9 km smakte hij flink op de grond en hield daar een pijnlijke schouder aan over. Maar zoals een echte trailer beaamd heeft hij deze zware 38km trail toch uitgelopen in 4 uur en 30 min. Super gedaan!

Vrijdag as., precies om middernacht start de inschrijving van de Sallandtrail in Nijverdal. Deze zeer populaire trail run is verleden jaar door veel Ava70 atleten uitgelopen. de afstanden zijn 25, 50 en 75 km. Het zou mooi zijn dat we ook dit jaar met een grote groep deze mooie trail kunnen aandoen. wil je graag een keer meemaken wat Trailrunning is, schrijf je dan eens in voor de 25km afstand! gewoon doen :) ( max 350 deelnemers dus wees er snel bij)

Proef de sfeer en bekijk de foto's en verslagen van 2012