Björn Demkes en Paul Waalders goed op dreef

Afgelopen zaterdag werd er door een aantal AVA 70 leden deelgenomen aan de Unive Stad en Land Hanzeloop in Warnsveld. Deze loop werd georganiseerd door de AV Hanzesport uit Zutphen. Waar delen van de Achterhoek overspoeld werd door een aantal forse buien was het in Warrnsveld droog maar wel had de wind hier vrij spel. Voor alle afstanden gold dat de tweede helft van de wedstrijd veelal tegen de wind in moest worden afgelegd. Een aantal lopers had hier behoolijk hinder van. Op de 5km verraste Geert Wevers door een wat tragere start goed te maken met een goede laatste km.
Voor hem een derde plaats. Heersink daarentegen deed het andersom. Hij verraste vriend en vijand door brutaal met de latere winnaar een snelle 1e km van 3min.20sec te lopen. Dit bleek wat te hoog gegrepen te zijn; in de tweede helft van de wedstrijd was het afzien.
Toch hield hij de schade beperkt en eindigde op een keurige 6e plaats.
Björn Demkes waagde zich aan de 10km. Dat legde hem bepaald geen windeieren. Mede door de wat meer regelmatige trainingsarbeid liep hij een zeer goede wedstrijd en eindigde mooi onder de 40min. grens. Henk Mengers en Theo Stronks bleven hier mooi overeind en eindigden fraai in de middenmoot.
De overige lopers liepen een halve marathon. Voor de meesten als voorbereiding op hun marathonavontuur binnenkort in Berlijn of Amsterdam. Er moest dan ook met de rem erop worden gelopen. De enige niet marathonner Paul Waalders had hier geen last van. Hij liep een zeer goede wedstrijd en eindigde dik onder de magische 1.5u grens.
Al met al een leuke middag. Voor de liefhebbers kon er na afloop nog een lekkere haring of kibbeling worden genuttigd. Deze bleef deze keer wel liggen.....:)

Uitslagen:

5km:
Geert Wevers 18min.54 sec.
Gerrit Heersink 19min.31 sec.

10km:
Björn Demkes 39min.24sec.

Halve marathon:
Paul Waalders 1u 28min. 36sec
Wim Brinkman 1u 33min54sec
Henrie Drenthel 1u 38min.40 sec
Joost Wichers 1u 40min. 13
Henk Lammers 1u 43min 24 sec.