Henrie Drenthel loopt met twee duimen omhoog de wedstrijd uit

Diverse clubgenoten liepen dit wedstrijd een dubbel programma. Nadat er op zaterdag was deelgenomen aan de Alped`Huzesrun, stond men zondag even zo monter aan de start van de Lochemse bergloop in Barchem. Een werkelijk fantastische loopomgeving in een fraai stukje Nederland, waar de deelnemers en deelneemsters een loodzwaar parcours te wachten stond. Het traject bestond uit een ronde van 7,5 kilometer en de keus was simpel: of je loopt 1 keer dit traject, of je gaat twee keer bult op en bult af.
Direct vanaf de start ging het bergop en vlak werd het daarna vrijwel nergens, want je ging lichtjes omlaag en daarna weer heuvelop. Gerrit Dijkslag ging samen met Jan Wevers op pad voor de 15 kilometer en bleven in elkaars nabijheid. Waar Wevers in de afdalingen het tempo bepaalde, deed Dijkslag bergop het kopwerk. Samen sloop het duo naar voren en wist het tempo in beide ronden hoog te houden, zodat veteraan Jan Wevers een prima 5e plek opeiste, met in zijn kielzog Dijkslag, die keurig zesde werd. Henrie Drenthel stond ook aan de start bij de 15 kilometer en trok zijn eigen plan. De afstandsdiesel kwam gaandeweg de wedstrijd steeds beter in Schwung en liep de tweede ronde zelf sneller dan de eerste.
Een tweetal dames waagde zich ook aan het heuvelachtige avontuur, namelijk Tracey Jewell en Marieke Prinsen. In de eerste ronde had vooral Marieke het erg zwaar en dacht aan van alles, maar niet aan het uitlopen. Toch beet Prinsen zich vast en toonde het nodige karakter door de wedstrijd te finishen in iets meer dan 5 kwartier. Ook Tracey moest erg diep gaan en haalde de eindstreep op het tandvlees, een minuutje na Marieke.
Wim Brinkman en Dirk-Jan Robbe hadden dit weekend ook een dubbel programma. Na de 5 kilometer van zaterdag, liepen ze een dag later de 7,5 kilometer. Brinkman heeft de langere afstanden voorlopig vaarwel gezegd en gaat zich nu wat meer op zijn snelheid richten. Nu leent het parcours in Barchem zich daar niet zo bijzonder voor, maar Brinkman eindigde evenwel in de voorste regionen van het veld en klokte ruim 31 minuten. Dirk-Jan Robbe heeft het plezier in trainen en het lopen van wedstrijden weer helemaal terug gevonden en liet dit in de bergloop ook duidelijk zien.
Eindtijden van de AVA`70 atleten:
15 kilometer:
Jan Wevers: 1.02:56